گرده گل به سالاد انرژی می بخشد


در اینجا تنها به 3 سالاد پرطرفدار در ایران اشاره کرده ایم که می توانید با استفاده از گرده گل میزان انرژی و مواد مغذی آن را افزایش دهید. سالاد یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی است که همه ما تجربه خوردن آن انواع آن را داریم. از سالاد شیرازی گرفته که یکی از سالادهای اصیل ایرانی است تا انواع سالاد فصل و سالاد سزار که به عنوان سالادهای بین الملل در کشور ما رواج زیادی پیدا کرده اند.
شاید برایتان جالب باشد که تمامی این سالادها می توانند به عنوان یک غذای خوشمزه برای شما در نظر گرفته شوند که تمامی خواص و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین نمایند. کافی است علاوه بر مواد مختلفی که برای تهیه سالاد در نظر می گیریم، ترکیبات مقوی دیگری نیز به آن اضافه کنیم. در این صورت می توانیم با اطمینان بگوییم که سالاد یک ماده مقوی و پرخاصیت است که می تواند علاوه بر حس فوق العاده خوردن آن، خواص زیادی را برای بدن انسان به همراه داشته باشد.
یکی از خوراکی های مقوی که می توانیم به انواع سالادهای مختلف اضافه کنیم، گرده گل است. همان طور که می دانید، این ماده طبیعی یکی از مواد مقوی و پرخاصیت است که توسط زنبور عسل با استفاده از جمع آوری گرده های پراکنده شده توسط گل های مختلف تولید می شود. به همین علت است که گرده گل را یک ماده انرژی زا و یک ماده درمانی برای درمان بسیاری از بیماری ها می دانند.
روش های مختلفی برای مصرف گرده گل وجود دارد. می توان از گرده گل در آشپزی استفاده کرد تا این ماده به شکل های متنوعی مورد مصرف قرار گیرد. با توجه به این که طعم گرده گل خاص و بوی آن برای بعضی از افراد اذیت کننده است، استفاده از گرده گل به صورت ترکیب شده در مواد مختلف بهترین روش مصرف گرده گل خواهد بود. یکی از این روش ها، اضافه کردن گرده گل به انواع سالاد است.
در ادامه به برخی از خوشمزه ترین سالادهایی که می توانند با استفاده از گرده گل مقوی و پر خاصیت تر شوند اشاره می کنیم. شاید وقت آن باشد که به جای اضافه کردن مواد مضری مثل کالباس به سالاد، از گرده گل که خواص فوق العاده ای دارد، استفاده کنیم.

سالاد شیرازی با گرده گل
شاید برایتان جالب باشد که یکی از اصیل ترین سالادهای دنیا، سالاد شیرازی است. سالاد شیرازی ترکیبی است از خیار، گوجه، پیاز و دیگر سبزیجاتی که می تواند در این سالاد جای گیرد. حال فرض کنید که شما به سالاد شیرازی گرده گل نیز اضافه کنید.
با توجه به اینکه سالاد شیرازی اصولا با آبغوره سرو می شود، ممکن است این نگرانی به وجود آید که گرده گل با آبغوره تداخل پیدا کند. این در حالی است که گرده گل تداخلی با آبغوره نداشته و شما می توانید به راحتی گرده گل را درون سالاد شیرازی ریخته و میل نمایید.
ویژگی مهم مصرف گرده گل با سالاد شیرازی این است که دیگر هیچ بویی از گرده گل به مشام شما نمی رسد و در نتیجه می توانید این ماده پر خاصیت را بدون حس کردن طعم و بوی آن مصرف کنید. البته برخی افراد برخلاف اکثریت مردم، عاشق بو و طعم گرده گل هستند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می توانید علاوه بر اینکه آن را درون سالاد می ریزید، به صورت جدا نیز همزمان با مصرف سالاد، میل کنید.

ترکیب سالاد فصل و گرده گل
نمی توانیم از محبوبیت فوق العاده زیاد سالاد فصل در ایران بگذریم. تقریبا در تمامی رستوران ها سالاد فصل به عنوان یکی از پرطرفدارترین سالادها عرضه می شود. این سالاد هم قیمت مناسبی دارد و هم موادی که در درون آن قرار دارد با توجه به فصل بوده و می تواند برای افراد مختلف مفید باشد. علاوه بر این دومین سالاد پرطرفداری که مادران ایرانی برای سرو در خانه در نظر می گیرند، سالاد فصل است.
از راهکارهایی که می توانیم با استفاده از آن، سالاد فصل را پر خاصیت تر کنیم، اضافه کردن گرده گل به آن است. به دو روش می توانید برای اضافه کردن گرده گل به سالاد فصل اقدام کنید. روش اول این است که گرده گل را درون سالاد ریخته و مانند دیگر اجزاء سالاد فصل مثل نخود فرنگی، هویج کاهو، کلم و... آن را تزئین کنید. اگر می خواهید کودکان تان حتما از گرده گل استفاده کند، می توانند گرده را به صورت مخلوط درون سالاد قرار دهید تا متوجه وجود این ماده پرخاصیت در آن نشود.
روش دوم این است که برای استفاده از گرده گل در سالاد فصل و دیگر سالادهایی که با سس سرو می شوند، گرده را به سس سالاد اضافه کنید. یعنی می توانید به جای ریختن گرده گل درون خود سالاد، آن را در سس مخصوصی بریزید که برای آن سرو سالاد تهیه می کنید. در این صورت بدون مشخص شدن استفاده گرده گل، خواص فوق العاده این ماده شفابخش را به عزیزانتان انتقال می دهید. مطمئن باشید این روش کمک می کند تا مصرف گرده گل در خانواده شما افزایش پیدا کرده و در نتیجه انرژی روزانه اعضای خانواده بالاتر رفته و از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری شود.

سالاد سزار با گرده گل
درست است که سالاد سزار یک سالاد ایتالیایی و بهتر است بگوییم یک سالاد بین الملل محسوب می شود؛ اما این سالاد هم تقریبا در اکثر رستوران هایی که غذاهای ایتالیایی در ایران سرو می کنند وجود دارد. در سال های اخیر و با گسترش حضور این سالاد در منو رستوران ها، کدبانوهای ایرانی نیز از آن در منزل استفاده کرده و به عنوان سالادی خوشمزه سرو می کنند.
در سالاد سزار مواد مختلفی قرار دارد. از روغن زیتون گرفته تا آبلیمو، تخم مرغ، فلفل و حتی نان تست. در بسیاری از انواع سالادهای سزار به ویژه سالاهایی که در ایران سرو می شود، از گوشت مرغ نیز به عنوان ماده پروتئینی این دسر استفاده می شود.
یکی از بهترین راهکارها برای افزایش سطح انرژی و همچنین خواص موجود در این ترکیب که به عنوان سالاد سزار شناخته می شود، اضافه کردن گرده گل به آن است. می توانید مقدار کمی گرده گل را به سالاد سزار اضافه کنید تا ارزش غذایی آن را به شدت افزایش دهید. با این کار ما با یک سالاد مقوی طرف هستیم که هیچ گونه ضرری ندارد. متاسفانه بسیاری از افراد به این سالاد خوشمزه مواد مضری مثل کالباس اضافه می کنند. واقعا حیف است که خوردن سالاد سزار که خواص زیادی برای بدن دارد را با مواد مضر خراب کنید. به جای آن از مواد مقوی مثل گرده گل استفاده نمایید.

در اینجا تنها به 3 سالاد پرطرفدار در ایران اشاره کرده ایم که می توانید با استفاده از گرده گل میزان انرژی و مواد مغذی آن را افزایش دهید. با اضافه کردن گرده گل به این سالادها ارزش غذایی آنها به شدت افزایش پیدا کرده و حتی به عنوان یک غذای رژیمی می تواند به جای یک وعده غذایی قرار گیرد.
با میل کردن انواع سالادی که در آن از گرده گل نیز استفاده شده، می توانید مواد معدنی، پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را تامین کنید، انرژی عمومی بدن را افزایش دهید و نگران ویتامین های موجود در بدن تان نباشید. البته سالاد های دیگری نیز می توانند با استفاده از گرده گل تهیه شوند که در مطالب بعدی این مجله به برخی از آن ها  اشاره خواهیم کرد.